7 april - Wereldgezondheidsdag

Wereldwijd is er een groot tekort aan zorgpersoneel. Hieronder lijden zowel de patiënten, de zorginstellingen als de hulpverleners zelf. Zowel ziekten waarop nog steeds taboes rusten alsook gewone epidemieën moeten dagelijks behandeld en bestreden worden. Het zorgtekort raakt het recht op gezondheid van ieder individu.

Vanmiddag ben ik naar Health city gegaan voor een proefles. Allerlei toestellen in een grote zaal. Ik moest wel lachen om het intakeformulier. Waar je voorkeur naar uitgaat: spinnen? Nou nee, die vind ik maar eng! Waarschijnlijk bedoelen zij iets anders... Maar het mooiste is toch wel dat ik het volhield! Met tussenpozen weliswaar, maar toch een uur lang gesport. Helemaal op, maar dat lijkt me normaal. Volgende week ga ik weer...

Geen opmerkingen: