14 april - Rokjesdag

Dit komt rechtstreeks van de NOS: Een strakblauwe lucht, volle terrasjes en rijen bij de ijssalons. Nederland heeft vandaag genoten van de eerste officiƫle warme dag van het jaar, oftewel: rokjesdag. De dag waarop panty's en maillots worden afgestroopt om de eerste zonnestralen op te vangen met de bleke winterbenen.
Met dank aan het Parool voor deze foto.

Een enorme klap en ik zit rechtop in m'n bed. Er is een schilderij naar beneden komen zeilen, helaas bovenop wat locomotieven en wagonnetjes. Ravage! De schroeven hadden er geen zin meer in? We gaan een ander (veiliger?) ophangsysteem bedenken. Een lichtere schilderijlijst, dit was nog een wissellijst met glas (wat niet eens in 1000 stukjes was gevallen).
Het zonnetje schijnt en ik heb het koud. Vandaar dat ik ook niet mee deed aan rokjesdag? Als ik uit de sportschool kom rijdt net de vetrecycling voorbij... Ik besluit meteen om toch maar thuis te eten en deze keer die geitenkaaspannekoek te laten staan. Rijdend in de zon warmt me wel wat op, maar nu heb ik het weer steenkoud :(

Geen opmerkingen: