17 april - Werelddag van de hemofilie

Hemofilie is een zeldzame ziekte, slechts ca. 1 op de 10.000 mensen heeft hemofilie. Een (onderhuidse) verwonding blijft langer nabloeden dan bij mensen zonder hemofilie, ook bij een relatief klein ongeval zoals een sneetje of een bloedneus. Vroeger had ik een docent die deze ziekte had. Hij gaf scheikunde, tof vak. Zijn manier van lesgeven had vast invloed op mijn ideeën over scheikunde. Maar dat was dus wel knap lastig. Er kon dus nooit iets fout gaan wat bloederige gevolgen zou hebben want dan was de les meteen afgelopen. Nou kwam dat bij scheikunde ook niet zoveel voor, gevolgen van proeven waren eerder stank en/of sprinklerinstallaties die aansprongen.

Eerst een vergadering, lekker stangen... Dan ga ik maar eens bellen waar die Turkse boeken toch blijven. De winkel is 2 jaar geleden al opgedoekt. Dat gaat dus niet lukken. Er ligt heel wat mail, zowel e- als op papier, op me te wachten. Dat wordt even doorwerken. Dan komen er nog wat telefoontjes tussendoor, waarom bellen die mensen niet gewoon als ik tijd over heb? Het is half 8 voor ik er erg in heb. Thuis meteen in slaap gevallen. Maar gelukkig ook weer wakker geworden.

Geen opmerkingen: