22 april - Earth day


Een dag waarop mensen bewust gemaakt worden van het bijzondere van de aarde en het leven daarop. Positieve aandacht voor de wereldproblematiek rondom natuur, milieu en klimaatverandering. In de VS is de International Earth Day sinds 1970 zeer populair. Sinds 2004 krijgt deze dag ook in Nederland steeds meer bekendheid.

Ik dácht een redelijk rustige dag tegemoet te gaan... Eerst een instructie geven, dan rustig boodschappen doen en verder zie ik wel wat de dag brengt. Tot zover klopt het nog ook. Alleen wat de dag brengt... Ik besluit de auto te gaan wassen. Soort van jaarlijkse wasbeurt. Toen ik uit de wasstraat kwam stond er een prachtige houten tafel buiten. Zo eentje waar kabels om gedraaid hebben gezeten. Die ligt nu in m'n auto. En deze winter in de kachel. Thuisgekomen ga ik eerst foto's van de bieb uploaden. Dan komt er een telefoontje dat de tassen op dat moment in Halsteren worden afgeleverd. De uitzendkracht fietst daar naartoe, ik neem de auto. Slechts 100 dozen... 1100 kg bij elkaar. Ik vertel hem waar ze neergezet mogen worden, ga voor de lol wat boeken innemen en rijd weer naar huis. 's Middags kom ik niet echt op gang, er ligt té veel. Dus verwerk ik het hoognodige. En kom er om 5 uur achter dat ik de middag vrij had gepland. Tja. Om half 6 val ik in slaap...

Geen opmerkingen: