28 april - Werelddag voor Veiligheid en Gezondheid op het Werk

Volgens de IAO (Internationale Arbeidsorganisatie) zijn er iedere 15 seconden 160 arbeidsongevallen, waarvan één dodelijk. Dat zijn per dag 1 miljoen bedrijfsongevallen en 5.500 doden! Juist de economische crisis mag geen negatieve invloed hebben op de veiligheid en het welzijn van werknemers. Veiligheid en gezondheid op het werk is een fundamenteel mensenrecht.

Hebben we nét besloten dat de auto tot na donderdag prima op zijn plaats staat... ben ik vergeten dat ik naar Hoogerheide moet. En de fiets is geen optie. Dan had ik gisteren al moeten vertrekken (met mijn fietstempo). Gelukkig vind ik nog een puike parkeerplaats als ik terugkom. Het is een chaotische dag. Zo'n dag die je eigenlijk wilt overslaan. We willen enkele mensen behoeden voor de deurwaarder dus bellen we ze op en geven we ze nog de mogelijkheid hun schuld zo te voldoen. Wat een reacties. Variërend van "ik kom er nú aan" tot "da's niet voor mij, dat is voor mijn broer, die is nou niet thuis; laat die man maar komen, wanneer is hij er?"

Geen opmerkingen: