25 april - Red Hat Society day

When I am an old woman I shall wear purple
With a red hat that doesn't go and doesn't suit me.

Afgelopen winter kreeg ik een rode hoed cadeau. Ik heb hem dankbaar in ontvangst genomen, het gezicht in de juiste plooi gehouden en hem welgeteld 20 minuten op m'n hoofd gehad. Toen had ik een daverende koppijn. Nu draagt M hem met veel plezier. En ik draag nog wel hoedjes, maar dan geen "hard" vilten. Je kunt overigens lid worden van een Red Hat Chapter als je 1. vrouw en 2. minimaal 50 jaar oud bent. Op de bijeenkomsten is -uiteraard- een dresscode: een paarse jurk met rode hoed. Aspirant RedHatters (vrouw en nog geen 50) dragen een roze hoed en lila jurk.
Red Hat Ladies just want to have fun!!

In alle vroegte boodschappen doen. Daar ben ik zo mee klaar. Eega vertrekt woensdag en dan hoeft er niet zoveel eetbaars meer in huis te zijn. En dan naar Coccinelle voor een gezellige workshop. Het gaat mij veel meer om de gezelligheid dan om de workshop zelf. Jammer genoeg had A een minder leuke mededeling: ze stopt met de winkel! Coccinelle is een plek waar je alle leuke hobby-dingetjes kunt kopen (en, als je ze vergeten bent, kunt laten opsturen...), waar je perfect en zéér vriendelijk geholpen wordt. In de afgelopen 8 jaar hebben we heel wat samen beleefd. Maar ik snap het wel. Als je al 8 jaar lang 7 dagen in de week werkt (en dan hebben we het natuurlijk niet over een 8-urige werkdag) dan is de zin wel eens op. Je beseft wat er nog allemaal meer mogelijk is in de wereld. Gewoon even shoppen met je dochter bijvoorbeeld. Ik zal julie missen, maar de vriendschap blijft! Btw, het was wel een hele gezellige dag!

Geen opmerkingen: