15 april - Ray Kroc opent McDonalds (1955)

In 1954 bezoekt Ray Kroc, verkoper van milkshakemachines, het hamburgerrestaurant van de broers McDonald’s in Californië. Hij is onder de indruk van de snelle service en hoge kwaliteit. Omdat hij het gevoel heeft dat dit nieuwe type restaurant veel mensen aanspreekt, sluit Ray Kroc een contract met de broers. Hij neemt daarmee het recht over om hun restaurantformule verder te ontwikkelen. Op 15 april 1955 opent Kroc zijn eerste McDonald’s restaurant in Des Plaines, Illinois.

Na wat heen-en-weer-mail om een afspraak te regelen met collega's (vrijdag dan? nee, dan kun jij ook niet, zaterdag misschien?) ga ik tegen 12 uur naar Halsteren. Eigenlijk red ik dit maar nét nog met de auto. Auto? Er ís geen auto! Oeps, dat wordt fietsen... hard fietsen. Om precies 2 minuten over 12 kom ik binnen, ik kan geen pap meer zeggen (wel "water"). De terugweg doe ik op een iets gezapiger tempo, ik geniet van ieder grassprietje onderweg. Ontdek weer veel mooie huizen, vrolijke mensen (de zon schijnt volop). Ik fiets ruim 3 kwartier over deze 4,1 kilometer.
Het is stil in huis... maar niet lang! Laïs klinkt goed als je theepotten wilt verzetten.

Geen opmerkingen: