4 april - Aalscholverteldag

Wat is nou een aalschol? Wat kun je daarover vertellen? Of... gaan we deze dag aalscholvers tellen? Een, twee... dertig. Zoveel soorten zijn er. Ze leven hoofdzakelijk van vis. Zouden daarom de sportvissers opgeroepen worden deze vogels te tellen?

Heel toepasselijk lees ik Nachtzuster van Unni Lindell midden in de nacht uit. Al had ik eigenlijk de bedoeling om slechts 5 minuten te lezen en dan weer in slaap te vallen. Waarschijnlijk moet ik dan een saaier boek ter hand nemen. Erg wakker ben ik dan ook niet als ik tegen 9 uur m'n bed uitkom. Even bloemetje naar Wilan brengen, markt bezoeken, boeken ophalen bij een oudere mevrouw (zeker 15 boeken -thrillers!- die nog nooit uit de verpakking zijn geweest), en dan de flyers printen voor morgen.
Als je 4 flyers op één A4 kunt printen en je wilt er zo'n 400 hebben dan zijn dat dus 100 A4-tjes. Niet slecht gerekend. Maar volgens mij slaat de printer op hol. Ik heb minstens 1500 A4-tjes! Oeps. Voor de rest van het seizoen hoeven we díe niet meer te printen...
Nog wat lui lezen thuis. De eerste paar regels van Bloedband (Elsebeth Egholm) nodigen uit tot verder lezen!

Geen opmerkingen: