13 april - Thingyan oftwel Waterfestival

De activiteit tijdens dit vier dagen durende feest is water gooien; in feite houdt iedereen in Myanmar (Birma) zich tijdens deze dagen bezig met het gooien van water, je kunt dus weinig andere dingen doen. Het belangrijkste is dat alles en iedereen nat gemaakt wordt. Water wordt beschouwd als een zuivering van de ziel en om schoon en zuiver het nieuwe jaar in te gaan moet je nat gemaakt worden. Ik houd best van water maar krijg hierbij toch een rare smaak in m'n mond. Dit is gewoon pure verspilling!

Eerst Onderbewust, het debuut van Marit Hofland uitgelezen. Vannacht had ik die Mannen met dat grote hart al uit. Dan zéér rustig verder wakker worden. Om vervolgens in een aardig tempo wat werk af te maken. Dat hebben we weer gehad. Toen ik het dashboard van de blogs opende zag ik dat ik zelfs op een oude blog wordt gevolgd... sinds december 2006 is dat blog gesloten, Nieuw-Zeeland ligt in de koelkast. Voor degenen die het alsnog zouden willen lezen: http://teadrip.blogspot.com/ een verslag over onze vakantie aan de andere kant van de wereld.
Ik begin aan Een vlucht vooruit door Åke Edwardson. Die Zweedse thrillers trekken me wel.

Geen opmerkingen: