20 april - Boerenmaandag


Of dit nu meteen voor alle boeren van de wereld geldt betwijfel ik. Wel in Nijkerk. Je kunt er oude ambachten zien: schapen scheren, zeis haren en manden vlechten. Er is een fokveekeuring en er is ook een hoefsmid aanwezig. Of de benodigde paarden er dan ook zijn wordt niet vermeld. De Christelijke Plattelands Jongerenvereniging gaat op herhaling met het hilarische (?) gokspelletje ’schijt je rijk’: een koe deponeert haar uitwerpselen op een in vakken verdeeld terrein. Wie daarbij heeft geraden in welk vak de koeienvlaai belandt, wint een bedrag.

Ha gezellig! Ik word door de beveiliging eraan herinnerd dat ik maar beter mijn bed uit kan komen. Had ik net de wekker genegeerd, mooi niet dus. 's Morgens eerst de boekhouding verwerken, 's middags boodschappen doen en de noten-groentetaart in de oven zetten (nadat eerst alle ingrediƫnten door elkaar gehusseld in de ovenschaal beland zijn). Kook ik zomaar op een doordeweekse dag? Yep! G komt eten en daar neem ik graag enkele uren vrij voor. Tussendoor even wat lezen.
Nog enkele dagen en ik ben weer onbestorven weduwe...

Geen opmerkingen: