19 april - Vlaamse Ardennendag

De 31ste al weer! Op de Vlaamse Ardennendag kan je proeven van een zeer ruime waaier aan activiteiten die de natuur en het landschap in deze regio in de kijker plaatsen. Centrale plaats is Jeugdherberg De Fiertel, Ruddersveld, Ronse en in de onmiddellijke omgeving van het Muziekbos, waar alle activiteiten van start gaan en waar je kan kennis maken met verschillende verenigingen en werkgroepen. Je kan er proeven van een streekbier of een mattentaart uit de Vlaamse Ardennen en een keuze maken uit de activiteitenlijst. ... Als kers op de taart organiseert op hetzelfde moment en dezelfde plaats de Jeugdbond voor Natuur en Milieu, de beestigste jeugdbeweging, haar regionale piepdag.
Jammer om dit achteraf te lezen ;-)

De zon schijnt, het is tijd mijn Mexicaanse jurk voor de dag te halen. En met de klanken van de Veulpoepers ruim ik eindelijk de gang leeg (dit beloof ik al minstens 5 maanden), oefen ik zeker 23 dingen (ik ging even terug en bleef vervolgens steken bij ding 8, verslavend!), maak ik een ei-tonijnsalade waar een chefkok nog wat van kan leren én weet ik zelfs nog wat was weg te strijken. O ja, tussendoor lees ik ook nog enkele hoofdstukken. Buiten is de monumentenloop in volle gang.

Geen opmerkingen: