7 augustus - Zeven Zusters Dag

Op de zevende dag van de zevende Chinese maanmaand wordt de Chinese Valantijnsdag gevierd. En dat doen ze niet met bloemen of bonbons. De plastische chirurgie vaart wel bij Valentijn! Vooral neuzen maar ook oogleden zijn een gewilde correctie. Er zijn zelfs stellen die allebei precies dezelfde neus hebben laten maken. Valentijn-knallers met kortingen tot wel 20 procent. Da's pas echte liefde...

Ik word wakker van de klanken van Hans Dulfer, the Dulfer New Band. En dat swingt echt!! Ik ben helemaal op, zou zó door kunnen slapen tot morgenochtend, nou ja met de nodige onderbrekingen, maar ik ben niet anders gewend. Vanmorgen begon het niet zo zonnig. Het zonnetje werd zelfs voor 9 uur al volledig verdreven door verse regenwolken. Met onweer. Felle bliksem gevolgd door fikse donderslagen. De trein rijdt niet meer bij Middelburg door blikseminslag. Ook niet tussen Bergen op Zoom en Goes. Door een sein- en wisselstoring, veroorzaakt door koperdieven. Wilden waarschijnlijk goede bliksemafleiders maken?
In een complete wolkbreuk rijd ik naar Oud-Beijerland. Kerstpakketten samenstellen. Op weg bedenk ik ineens wat er dit jaar beslist niet mag ontbreken in het pakket. Omdat ik weet dat ook collega's deze blog lezen ga ik dus niet verder in op de uiteindelijke samenstelling ;-)
Temidden van alle must-haves en vooral must-nót-haves zie ik ineens een prachtig tuinschepje. Met lieveheersbeestjes. Bijna net zo mooi als het tuinschepje met viooltjes dat ik in Balbriggan al zeker 10x in mijn handen heb gehad. En ook weer evenzo vaak toch maar netjes heb teruggelegd. Kriebel kriebel, met zo'n tuinschepje wil je gewoon tuinieren. Nou ja, eigenlijk niet. Dan zou je het schepje maar vies maken en dat is ook weer zonde... Ciska snapt helemaal wat ik bedoel. En schenkt mij het tuinschepje!
Op de terugweg schijnt zowaar de zon. Met enkele spatjes maar dat stelt echt niks meer voor. Ik ga nog even langs de Lidl... en dan barst er een wolk open. En niet om de zon door te laten... de straat staat binnen enkele seconden helemaal blank. Iedereen schuilt onder het kleine afdakje of in de winkel zelf. Twee stappen en je bent doorweekt. Als je net denkt "het wordt minder" komt er nog even een schepje bovenop. De auto wordt op 15 meter afstand schoongespoeld. En ik word weggespoeld nadat ik de boodschappen toch maar even in een gauw aangeschafte plastic tas heb gedaan en besluit naar huis te gaan. Ik kan m'n kleren uitwringen. Als het weer iets droger is (en ik droge kleren heb aangetrokken) loop ik weer naar m'n werk. Dit keer met een paraplu. Blijft het tenminste verder droog.
Hans Dulfer swingt nog steeds...

Geen opmerkingen: