28 augustus - Groningen ontzet

Vanaf 1700 wordt dit op de 28e herdacht terwijl ze in 1672 op de 17e ontzet zijn. Rare lui die Grunningers.

Op de terugweg naar huis wilde ik nog even langs bij een tankstation, 24 uur per dag bemand, zelfs 's avonds dus een goede plek om te stoppen. Dat was dus het begin van een lange rit... de auto wilde niet meer starten. Routemobiel gebeld, zouden er binnen 1/2 uur zijn. Volgens de shell-mevrouw mocht ik dan van geluk spreken want de anwb deed er altijd meer dan een uur over. En ze hielden woord! Na een half uur komt er een takelwagen (beetje voorbarig, ik rijd toch zo weer weg?!) en gaat die meneer maar eens even kijken wat er aan de hand is. Ook hij krijgt hem niet meer aan de praat. Sh!t! Daar zat ik nou echt niet op te wachten... ik wilde gewoon naar huis. Maar hij werd getakeld en gesleept naar Geertruidenberg. Hij zou wel een vervangauto voor me regelen. Maar... bij het achteruit rijden van de takelwagen slaat de motor aan! Als ik ervoor zorgde dat hij niet meer zou afslaan kon ik ermee naar huis rijden. Wat ik natuurlijk ook gedaan heb. Kwam nog langs Ikea, wilde nog een kast halen. Gelukkig waren ze toch niet open op dat tijdstip. Morgen (over een paar uur) de garage bellen. Maar de rest van de dag was wél bijzonder prettig!

Geen opmerkingen: