2 augustus - eerste metro wordt geopend in 1870


Londen heeft de primeur, de eerste metro rijdt onder de Theems door. Hij wordt getrokken door een stoomlocomotief. De metro rijdt overigens al vanaf 1863. De officiële opening is alleen ruim 7 jaar later.

De kringloopwinkel van Kapellen is blij (?) met mijn troep. Ze nemen echt letterlijk alles aan. Dat doen ze in Nederland al lang niet meer. Maar ik heb echt geen bezwaar om even naar België te rijden om m'n spullen af te leveren. Kan ik meteen even boodschappen doen bij de Carrefour. En tanken op de terugweg. Dan nog half Putte doorwinkelen en dan heb ik het wel weer gehad. Ik had mezelf nog toegesproken vóór de regen de koelkast schoon te maken. Maar uiteraard gaat het halverwege de schoonmaak plenzen. Ben toch maar niet gestopt. Het afdakje houdt de regen wel tegen. Het is nu wel afgekoeld!

Geen opmerkingen: