25 augustus - eerste zwemtocht over Het Kanaal (1875)


De 27-jarige Captain Matthew Webb is de eerste mens die zonder hulpstukken in 21 uur en 3 kwartier van Dover naar Cape Gris Nez zwemt. Hij komt in een storm terecht en wordt ook nog gebeten door een kwal. Ik denk dat deze foto dan wel vóór die kwallebeet is genomen?

Een rustige werkdag die toch weer niet helemaal verloopt zoals het hoort (hoe is dat dan?). De lunch wordt pas om kwart over 3 genuttigd. Nu ik hier zit te typen heb ik eigenlijk best zin in een dropje. De droppot staat midden op het bureau. Daarbovenop (deksel wordt goed dichtgehouden) ligt een stapel van zo'n 15-20 centimeter boeken, papieren, inpakpapier, handleidingen... Dan maar geen dropje. Ik ga nog even wat wegruimen (misschien begin ik toch wel met juist die stapel) en dan weer lekker lezen.

Geen opmerkingen: