24 augustus - uitbarsting Vesuvius


1929 jaar geleden verwoestte de uitbarsting van de Vesuvius de plaatsen Pompeii (door as en puimsteen), Herculaneum (door een gloedwolk) en Stabiae (bedekt door een laag as van 2 meter dik). De vulkaan heeft meerdere uitbarstingen gehad maar deze was de zwaarste. Op een NASA-satellietfoto is duidelijk te zien hoe dichtbij Napels eigenlijk ook ligt.

Pfftt, wat kan een mens (lees: ik) veel bewaren. Nou was ik natuurlijk al aan het opruimen geweest, maar dat waren een soort voorbereidingen op het echte werk. Nu ben ik wel zo slim om niet ook nog de laatjes van de kastjes open te maken (is weer voor een volgende keer) maar ik had nogal wat op, achter en naast de kastjes verstouwd. En met vochtige doekjes (want ik kan de stofzuiger hierboven niet vinden) ziet het er wel meteen lekker fris weer uit! Ik maak nu géén foto van mijn bureau, kan nog nét m'n beeldscherm zien. Het toetsenbord is draadloos dus die heeft nergens last van. Telefoondraden die nergens meer op slaan heb ik weggeknipt. Verlengdozen die om onduidelijke redenen hier liggen ook weggehaald (zal ze heus wel ooit gebruikt hebben in de tijd dat hier 4-5 pc's stonden). Ik dácht dat het overzichtelijker zou worden maar ik geloof dat ik enkele dagen vrij moet gaan nemen om hier doorheen te komen. Ik heb 3 héle mooie lampekapjes teruggevonden. wat zal ik dáár nou weer eens mee gaan doen... Voor het toilet had ik wat anders in gedachten. Moet ik ook nog maken, maar dat komt nog wel. Tijd genoeg (?)!
Vanmiddag nog even een seventiesparty bezocht, op de laatste dag dat Ans 50 is... en nu ga ik toch nog even wat verder opruimen hier!

Geen opmerkingen: