1 september - Opening Collège de Sorbon in 1257

Later de Sorbonne genoemd, de universiteit van Parijs, inmiddels opgesplitst in 13 afzonderlijke universiteiten. Ik geloof niet dat ik veel aan studeren toe zou komen in deze bibliotheek. Of het zou het bestuderen van de wanden en plafonds moeten zijn.


De eerste van de maand is zoals gewoonlijk een "lekkere drukke dag". De zon scheen vanmiddag en er moesten ook nog boodschappen gehaald worden. En met zo'n nieuwe startmotor laat ik die kans niet voorbijgaan! Ditmaal geen appie maar de C1000. Met op hetzelfde terrein de Gall&Gall en de aldi. En die worden dan ook allemaal bezocht. Aquavit schijnt toch een lastiger artikel te zijn dan ik had verwacht. Er zijn maar 2 flessen op voorraad. Ik heb er 6 nodig... Bij de C1000 wordt het winkelwagentje volgeladen met jus d'orange, cola en spa (en 3 stoommaaltijden uit de reclame voor mezelf). Wanneer het op betalen aankomt blijkt er nog maar één kassa met pin te zijn. En ook die is kapot... Met een mobiel pinapparaat (en een rij van 80 mensen) probeert men de puinhoop in banen te leiden. Bij de aldi wordt me juist gevraagd ook voor kleine bedragen voortaan te pinnen, veiligheid staat voorop. Goh, gaan ze het dan eindelijk leren in Nederland? Als dank voor het pinnen (ik had niet eens geld bij me) krijg ik een winkelwagenmunt.

Geen opmerkingen: