29 september - Fabeltjeskrant en Paulus de Boskabouter

Wat hebben die twee nou met elkaar gemeen... allebei werden ze op 29 september voor het eerst uitgezonden en allebei zijn ze door Leen Valkenier op de buis gebracht. Meneer de Uil zegde ons voor het eerst de oogjes dicht en snaveltjes toe te doen in 1968. Eucalypta, Oehoeboeroe, Gregorius, Krakras en Paulus verschenen voor het eerst in 1974. Ik verzon smoezen om de Fabeltjeskrant voor volwassenen te kunnen zien (vanaf 1979 uitgezonden). Eucalypta, getekend door Dulieu, vind ik nog steeds zo mooi.

Wat een nacht. Om half 4 ben ik maar gaan lezen in de hoop dat ik in slaap zou vallen. Na 3 hoofdstukken heb ik toch maar weer het boek weggelegd (ik zou het zo uitgelezen hebben). Tegen half 7 ben ik in slaap gevallen. Handig als je uiterlijk half 8 moet opstaan... Vanavond neem ik wel een slokje hoestdrank.
Het is prachtig weer, ik rijd met plezier naar Ossendrecht om 5 dozen kleingeld te storten. Wat is het lang geleden dat ik over Calfven ben gereden. Het blijft een mooie route. Teruggekomen nog even bijkletsen met Fiona. Ik was van plan vanavond nog even naar Ikea te gaan maar besluit dat het eigenlijk gekkenwerk is, morgen weer een dag!

Geen opmerkingen: