8 september - Wereld-alfabetiseringsdag

Uitgeroepen door UNESCO om andacht te schenken aan alfabetisme over de gehele wereld.

Wat een dag, iedereen wil graag op de allerlaatste minuten nog graag even dit of dat voor elkaar krijgen. 's Middags haal ik mijn auto op om wat spullen voor de cultuurdropping van het UITpunt weg te brengen. Ik stop voor de poort, laat het paaltje neervallen, wil weer starten... wil weer starten... ik wil starten! Hij doet helemaal niks meer. De garage gebeld en die komen kijken, laten hem starten met een startkabel en dan mag ik naar de garage rijden. Het is de dynamo. Deze techneut kent alleen een dynamo op de fiets, maar een auto heeft er dus ook een. En als die verbrand is dan rijdt de auto niet meer. Klinkt logisch. Prijskaartje schijnt ook logisch te zijn. Al klinkt me dat minder prettig in de oren. Teruggelopen naar de bieb. Ondertussen dus mijn sleutels daargelaten... nu nog een sleutel zoeken om thuis binnen te komen. Gelukkig heb ik die als reserve op de bieb liggen... maar waar? Deze blog wordt thuis geschreven dus ik heb hem gevonden!

Geen opmerkingen: