25 september - Eerste bloedtransfusie ter wereld (1818)

In het Guy's Hospital in Londen voert dr. Thomas Blundell de eerste bloedtransfusie uit. Er werd gebruik gemaakt van bloed van meerdere donoren. Het werd een fiasco omdat men nog geen weet had van bloedgroepen.

Zo, de eerste werkdag zit er weer op. Natuurlijk heb ik weer stukken minder kunnen doen dan gehoopt maar aan de andere kant ook weer meer dan verwacht. Vanavond heb ik geprobeerd de televisie aan te zetten... oeps. Dat wordt een karweitje voor André. Ik zal vast wel wat fout doen. Die belgische soap kijk ik wel even op m'n mini-tv boven. En ondertussen moet ik ook nog dat bed hiernaast leegmaken. Waar laat ik al die troep? Ik heb nog wel wát ruimte in de nieuwe kast maar toch ook weer niet zóveel. Ritje kringloopwinkel? Wie weet...

Geen opmerkingen: