3 september - Dagen-H (1967)

Zweden besluit ineens rechts te gaan rijden. H=högertrafik=rechtsverkeer. Zonder noemenswaardige incidenten verloopt de operatie vlekkeloos. Hoewel het stuur al wel aan de goede kant zat bleef men toch tot die dag links rijden omdat het veiliger zou zijn op de smalle wegen. Maar bij de grensovergangen moet dit nogal wat verwarring hebben geschopt. De buurlanden reden wel al rechts.

Zo, dit was een opruim- en schoonmaakdag. Als een kip zonder kop begon ik natuurlijk weer op véél te veel plaatsen tegelijk. Dus besloot ik daar maar eens structuur (!) in aan te brengen en éérst de gang (vrijwel) leeg te maken: wat naar de bieb moest even wegbrengen (en niet blijven hangen), wat naar de stort kon in de auto en afvoeren. Daar gingen de billy's. Dat geeft wat ruimte. En toen ben ik héél systematisch gaan schoonmaken. Eerst de badkamer, vervolgens de kamer (nee!! foute volgorde, afblijven!), dus gauw naar de keuken. Ik weet niet hoe ik die schoonmaakbui moet omschrijven maar er ging wel héél veel van z'n plek af. Gelukkig kwam Dinfie om 12 uur helpen. De stofzuiger beneden heeft het begeven (concludeerden wij), die op de eerste verdiep kan ik nog steeds niet vinden (naar het huurhuis misschien?) en dus werd die van de tweede verdiep tevoorschijn gehaald. Kan een stofzuiger na 4 jaar zo maar kapot gaan? Vast wel. De benedenverdieping is opgeruimd en schoon. De rest komt nog wel. Keulen en Aken zijn ook niet op één dag gebouwd.

Geen opmerkingen: