14 september - open monumentendag

Een (bijna) Europese dag. In heel wat landen zijn een flink aantal monumenten toegankelijk voor het publiek. Nu zijn volgens mij de meeste monumenten openbaar, simpelweg omdat ze geen "inhoud" hebben en op publieke plaatsen staan. Waarbij ik niet bedoel dat een monument voor oorlogsslachtoffers geen inhoud heeft, maar dat is en ander soort inhoud. Eentje waar wel eens vaker bij stilgestaan mag worden.

Eerst wat kranten in huis gehaald. Bij de Irish Mail on Sunday zit de dvd met Nicole Kidman (Malice) en bij de Irish Times eentje van Hitchcock, The lady vanishes. Nu moeten we ook nog die kranten doorploeteren... Er zat een verstopping in het riool, lekker op de zondagochtend! Het mannenhoofd vordert aardig. Het lezend meisje heeft alleen nog een boek nodig. Waiting for America, beeld 14 is klaar om gebronsd te worden. De zonnelichten komen op een standaard, nu mag ik lekker veel klimop kopen om tegen die (lelijke bruine) standaards te laten groeien...
De hele middag lezend en puzzelend doorgebracht, soft irish rain, die behoorlijk hard neerklettert, zorgt ervoor dat ik binnen blijf... (hebben we tijd om die kranten door te lezen). Jammer dat deze atmosferische storing ook meteen ervoor zorgt dat we geen internet hebben! Uitgerekend wél tegen etenstijd natuurlijk... als het eten al op m'n bord ligt... om vervolgens weer te verdwijnen als ik netjes mijn bord leeggegeten heb. Overigens is de weersverwachting voor de komende week een stuk beter dan wat we vandaag voorgeschoteld kregen.

Geen opmerkingen: