7 juli - zevenslapersdag

Een of ander maf sproookje dat vertelt dat er 7 mannen ingemetseld werden in een grot en die werden 196 jaar later per ongeluk weer fris en vrolijk (!) aangetroffen. Nou die spieren zullen wel verkrampt geweest zijn! Zelfs 196 uren zouden ze het nog niet volgehouden hebben. Óf er had voldoende zuurstof, voedsel en drinken moeten zijn natuurlijk. Maar dát vertellen ze er niet bij.

Vroeg wakker geworden. Soms baal ik daar wel van. Dan wil ik ook niet lezen (omdat ik persé wil slapen). Rustig dagje op het werk. Toen het zonnetje doorkwam even naar de bakker gefietst. En natuurlijk begon het toen wel net te regenen. Zó flauw hè? Versnelling tandje lager, meer kans om nat te worden. Maar je voelt het dan wel minder. Thuisgekomen kip gestoomd (haha, kant-en-klaar in een bakkie van appie). En toen in slaap gevallen op de bank. Maar daar lagen nog tig tijdschriften, boeken, reclameblaadjes en een enkele cd op. Zodat er dus niet al te veel ruimte voor mezelf overbleef. En ik dus verkrampt wakker werd. En als je dan denkt dat ik tussen het wakker worden en nu die troep dan wel even opgeruimd zou hebben? Mis! Morgen weer een dag. Doe niet vandaag wat je morgen ook nog wel kunt doen. Of overmorgen. Ging de telefoon: Nuon. Of ik wist dat de energieprijzen flink gestegen waren. "Nee". Ja, hallo, ik leef op deze wereld en hoor ook het nieuws ja. Nou, dat was dus zo en nu had Nuon een passend (???) aanbod voor mij en daarmee ging ik wel 33% minder aan energie betalen. Moet ik zeker de afwas met regenwater gaan doen. We spoelen het toilet al met regenwater, vind ik genoeg. "Leveren jullie dan ook alleen windenergie?" En dat met zo'n poeslief stemmetje. Alsof ik écht op haar aanbod in zou willen gaan en zij me iets nieuws kan vertellen. Dat wist ze niet en ging ze even vragen, maar of ik dan wel even aan de lijn wilde blijven. Luidsprekers doen wonderen, dus als jij zo je avond door wil brengen, mij best! Na 3 minuten kwam het antwoord: ze leveren een mix van groene energie. Tja, dan kan ik niet op uw aanbod ingaan want ik wil echt alleen windenergie (wat doen die zonnepanelen eigenlijk op ons dak?). Ze was nog wel zo sportief me een prettige avond te wensen. En ik haar ook natuurlijk.
Ik ga zo lekker lezen in Karin Fossum's huis der dwazen.

Geen opmerkingen: