19 juli - V for Victory campagne begint

In 1941 start de Britse overheid olv Churchill de V for Victory-campagne. Beethoven's 5e blijft tot het eind van de oorlog de herkenningstune van de radioprogramma's.


Na een bliksembezoek aan de markt en de supermarkt kan ik zelfs om half 10 m'n auto al nauwelijks meer kwijt. Vanaf dinsdag mogen we niet meer op het plein staan. Dan hoop ik dus dat ik maandagmiddag een goed plekje weet te vinden... Maar dat zie ik dan wel weer. Het opruimen begint serieuze vormen aan te nemen, ik kan nu zelfs al op een hele vierkante meter lopen hier! De bank beneden is zowaar helemaal leeg (op de kussens en dekens na natuurlijk). 's Middags weer even een rondje stad. Dan zie je dus dat, hoewel ik dus echt aan de rand woon, ik nauwelijks in de stad kom. Ontdekte zo maar enkele nieuwe bloemenwinkels, en het aantal kledingwinkels is ook fors uitgebreid. Deze nitwit wist niet eens dat de hema (behalve de rookworst...) eten verkoopt en het zag er nog smakelijk uit ook. Met een gebroken rug thuis even bijgekomen. Vrouw Holle kreeg 's middags versterking, nog nét geen lieslaarzen nodig.
Maar het is droog als Mary-Louise en ik naar de italiaan gaan. We nemen het tafeltje bij het raam. Alleen staat de deur ook open en mensen denken dat het echt de ingang is... Vooral het toetje was lekker...

Geen opmerkingen: