5 juli - Dollyday!

Verzin zelf maar een reden voor het al dan niet vieren van Dollyday...


Eerst op de markt voor een maand fruit ingeslagen (wat ik in een weekend ga opeten). Toen doorgereden naar Ikea. Ik heb me netjes ingehouden (vind ik). Al waren er wel leuke koopjes... bloemenlichtkrans op batterijen voor 5,-. en ja, dat blauwe theelichtjesgeval kon ik toch ook niet laten staan? en die placemats! wegwerp of enkele keren te gebruiken, maar voor die ene euro... Wat gek dat het bij de kassa altijd veel meer blijkt te zijn...
Terug thuis netjes alles eerst opgeruimd (nou ja, wat ik net gehaald had dan, de rest kijk ik morgen wel naar). Even uurtje geslapen, wakker geworden van kedoeng kedoeng kedoeng. Grrr... en daarna naar Schoten. De Aldi is op zaterdag open tot 17:55! Staat er echt! Die laatste 5 minuten worden de klanten zeker buitengetrapt? Nou... dat doen ze al om 10 voor 6 dus. Je wordt (nog redelijk vriendelijk) te verstaan gegeven dat ze om 5 voor gaan sluiten. En om ongeveer 7 voor gaan gewoon alle lampen uit. De Carrefour is gewoon lekker wel tot 8 uur open. Zucht, zat ik maar in Ierland, was alles tenminste gewoon tot 22 uur open en sommige tesco's zelfs 24 uur per dag... Op de terugweg shoarma van een héél lief lammetje gegeten (moet wel lief geweest zijn want het smaakte overheerlijk, géén Dollykind dus). Geconstateerd dat de diesel in België tot meer dan 14 cent per liter goedkoper is en dus de tank volgegooid (hij was bijna leeg dus het was gewoon pure noodzaak dat ik ging tanken). Nou had ik geen haast, maar een auto die voor jou op de Putseweg 55 durft te rijden... ik heb hem alle zijwegen in gewenst. Helaas ging hij helemaal tot Woensdrecht mee. En natuurlijk reed hij in Hoogerheide niet harder dan 30... Maar het was dan ook een superoud opaatje achter het stuur. Ocharme, was vast de weg kwijt.

Geen opmerkingen: