17 juli - Amaterasu's dag

Amaterasu-o-mi-kami (天照大神) is de Japanse godin van de zon. Zij werd geboren uit het linkeroog van de oergod Izanagi, toen die zichzelf aan het reinigen was na een bezoek aan de onderwereld. In mythologie is veel mogelijk...


Via Steenbergen en Dinteloord naar Roosendaal en weer terug naar Steenbergen alwaar een superlekkere lunch verorberd werd. Ik vind een geitenkaassalade nou eenmaal gewoon lekker... Maar ondertussen wel op m'n gemak wat boodschappen kunnen doen. 's Middags zijn alle oude ijzeren bureau's en kastonderdelen naar beneden verhuisd (en dit keer heb ik echt bijna alleen maar aanwijzingen gegeven, dat ijzer is zo zwaar...). Morgenvroeg worden ze opgehaald.
Ondertussen spelen de cd's uit Rotterdam en kan ik luisteren welke muziek ik zou willen hebben. De donderdagse zomerconcerten zijn weer begonnen. En die moeten overstemd worden. Omdat je steeds maar flarden hoort is het gewoon vreselijk om aan te horen. En met dit weer ga ik echt niet naar het Wilhelminaveld. Ook al zou het trouwens zonnig en 25C zijn, dan ging ik nog niet...

Geen opmerkingen: