eerste vakantieweekend

Met maar meteen een update van de afgelopen dagen:
4 juli - op de dag van de eerste luchtballonvaart neem ik het vliegtuig naar Dublin. Natuurlijk moet de bodhrántas weer worden nagekeken door de douane. Nee meneer, niet gevaarlijk, gewoon om muziek te kunnen maken. De Hertz-chauffeur is zo vriendelijk nog voor me te stoppen. Het regent. Wat een auto! Wat een ruimte! Of ik een diesel erg vond, tuurlijk niet, lekker vertrouwd. Om half 8 sta ik al thuis, en dan heb ik al de eerste boodschappen binnen.
5 juli - André staat al om 7 uur op. Da's wel erg vroeg voor een eerste vakantiedag! Ik zou mezelf niet meer herkennen als ik deze dag niet besteed aan winkelen... Héél onschuldig: gewone dagelijkse boodschappen maar dan wel even naar de N2 rijden en terug via Ballymun naar Omnipark om Tesco met een bezoek te vereren. En New Look natuurlijk. Gelukkig vond ik niet meer dan een jurk en sandalen. 's Avonds spelen in Dunboyne. Wat is het heerlijk om je vrienden weer terug te zien.


6 juli - Vlaggetjesdag. Volgens mij hangt die thuis nog steeds te wapperen. Die wekker is wel een beetje irritant... Gelukkig val ik toch weer in slaap, althans, heel even. Ik hoor mezelf op een gegeven moment gedag zeggen maar weet even niet tegen wie. André is dan al meer dan een uur weg... Met zo'n 20 usb-sticks thuis is het natuurlijk niet verwonderlijk dat ik er geen heb meegenomen dus heb ik een mooie glimmende nieuwe gekocht. Ik zou trouwens echt niet weten hoeveel ik er nu echt heb. De zon scheen vrolijk tot aan het eind van de middag. Toen moest er natuurlijk nog een echte flinke regenbui overheen. Maar er is wel weer een nieuw beeld in de maak. Lukte vrijwel meteen. Foto verschijnt pas als zij helemaal klaar is. Voorlopig staat ze te drogen.
7 juni - De zon schijnt de hele dag. We gaan naar een DIY in Balbriggan, gevolgd door een DIY in Airside, gevolgd door een DIY in Swords... en het enige van betekenis wat ik meeneem is een leuke hanging basket met fuchsia's. In Airside vallen we wel door een tuinbank heen. Zo'n robuuste (???) die eeuwen mee zou moeten kunnen in weer en wind. Maar niet met ons erop. Ook nog een farmer's market bezocht bij Skerries Mills. En die viel dus echt tegen. Wat brood en koekjes, één organische groenteboer waarbij de citroenen beschimmeld werden aangeboden. En nu zit ik dus even in de plaatselijke videotheek.

Geen opmerkingen: