27 juni - Graaf Florus V door edelen vermoord (1296)

Maar ondertussen had hij wel al het Muiderslot laten bouwen en het kasteel Radboud in Medemblik, waar Saskia en Hans zijn getrouwd. Ook heeft hij het Binnenhof laten afmaken. Zijn vader was met de bouw daarvan begonnen. En verder ging dit volgens mij allemaal om macht.

Machtig mooi was het Ouwehands dierenpark. Klein, goed te doen in zo'n 3 uur tijd, zeker bij mooi weer. Wel nog enorm veel hekken (en dan ook nog vaak ouderwetse hekken) en weinig ruimte voor bepaalde dieren. Sinds jaar en dag zijn doodshoofdaapjes mijn favoriet maar hier moest ik ze echt zoeken. Zelfs het personeel van de horeca in RavotAapia wisten ze niet te zitten... Ze zaten in een kleine ruimte verstopt binnen een kinderspeelterrein. Jammer, want juist deze speelse aapjes genieten zo van ruimte. En nu kon je alleen door een paar kleine ruiten kijken. Het berenbos was wel leuk om door te lopen. De beren hadden alleen het fatsoen niet om iets anders dan hun achterste aan het publiek te tonen. En dan natuurlijk ook nog op veilige verre afstand zodat de foto niet al te duidelijk is.

Verder vond ik de axolotl wel een maf beest (het schijnt een watersalamander te zijn maar heeft niets van een salamander weg!), waren er enorm veel vogels vertegenwoordigd, zag ik ook een zebratijger (zal vast wel een andere naam hebben) en een knalblauwe gifkikker. Het wandelpad zorgde er wel voor dat je alles te zien kreeg en tussendoor kon je lekker in het zonnetje zitten.
Toch mag een foto van mijn favoriete aap niet ontbreken:

Geen opmerkingen: