22 juni: Rusland: dag van herdenking en verdriet

Nou ik denk eerder dat ze iets anders vieren daar in Rusland!
Stapte vanmorgen op de trein naar Harderwijk. Op het laatste stuk dus zo'n boemeltje maar dan heb je wel rustig de kans om alle mooie stukjes onderweg te bekijken! De busregeling in Harderwijk sluit niet bepaald op de treinregeling aan. Als je om 12:09 aankomt mag je om 12:50 met de bus mee. Gelukkig was Teun zo lief mij op te halen en naar het dolfinarium te brengen. De dolfijnenshow had ik als 10-jarige voor het laatst gezien. Ik ben wel vaker in het dolfinarium geweest maar heb nooit zin gehad in die lange wachtrij te staan. Nu kwam ik toevallig op een goed tijdstip aan en hoorde zo tot de eerste die binnengingen. Mooie plaats vooraan. Ze maken er dus inderdaad een hele show van. Ik vraag me alleen af waarom die muziek zo hard moet staan...

Pal ertegenover is de "snorrenshow" en ook daar kwam ik net op tijd (dat hadden ze dan weer wél goed uitgekiend daar in Harderwijk). Toch knap wat ze die superlogge beesten kunnen aanleren. Verder heb ik even rondgelopen en heb me toen luxe door Alja laten ophalen. Wat is het toch super om ze allemaal weer te zien! Het was prachtig weer en de kids konden dan ook heerlijk in het zwembadje spelen.

Na het eten heeft Alja me weer naar het station gereden waar het boemeltje me tot Amersfoort bracht. Daar kwam ik er nét te laat achter dat er een stoomtrein gereed stond te vertrekken. Ik vond het wel mooie rijtuigen en er stond dat we niet mochten instappen. Had ik dat nou maar wel gedaan ;-) was ik waarschijnlijk heel wat eerder in Rotterdam aangekomen dan nu. We kregen een flinke vertraging in Utrecht omdat er een trein voor ons stond waar hij "niet overheen" kon en dus moesten we terug naar een ander perron gerangeerd worden. Waardoor je natuurlijk de aansluitende trein naar huis niet meer haalt. Gelukkig ging er nog een latere!

Geen opmerkingen: