2 juni - geboortedag markies De Sade

Zonder hem was er geen sadisme geweest. Of toch wel maar hadden we het anders genoemd. De belastingaangifte is een een recordtijd voorbereid. Zelfs sneller dan de belastingdienst de aangifte op de site kon zetten. Hopelijk kan ik hem morgen afwerken. In een stralende zon naar Breda gereden. Spannende tasjes opgehaald en doorgereden naar Trendhopper. Hele leuke theepot gezien. Delfts blauw van blond Amsterdam. Dit keer niet voor mezelf. Maar de koffer zit al vol (althans, er ligt genoeg om mee te nemen) dus laat ik hem toch maar netjes staan. Wat een chagrijnig mens staat daar trouwens. Vraag dus eerst wat die theepot moest kosten. Gaat ze vervolgens vrolijk door met een andere klant! Terwijl ik dus duidelijk heb aangegeven dat ik een bestelling wilde plaatsen. Helaas is haar collega met een andere klant bezig want die komt meteen al veel vrolijker over. Voor die andere klant gaat ze naar boven. En roept dan na een minuut of 5 tegen die klant waar ze blijft... nou ja, klantvriendelijk? Dan komt ze dus toch mij helpen. Zaterdag had haar collega heel vriendelijk alle artikelnummers al genoteerd. Dat gekrabbel kon ze niet lezen en ze wilde het eerst controleren. Hmpf. Toen ik dus zei dat ik haar gekrabbel wilde vergelijken met dat van haar zaterdagcollega (ik heb iets andere woorden gebruikt) schoot de vrolijke collega in de lach. Toen was ze dus beledigd. Maar gelukkig werd ik toen wel door die vrolijke mevrouw verder geholpen. Omdat Trendhopper nogal dicht bij Ikea ligt heb ik daar dus maar gegeten. Het was bijna etenstijd (nou ja, rekbaar begrip...).
Thuis aangekomen vrijwel meteen in slaap gevallen. Wat wil je, het was 30C buiten! En wakker geworden van een paar prachtige onweersklappen. Grandioze flitsen. Krachtige donderslagen. Ik mocht weer even genieten! Jammer dat er geen geluid bij dit blog zit...

Geen opmerkingen: