26 juni - Sterfdag Slome Duikelaar

Hij heeft echt bestaan. Leefde van 1745-1819. Tijdje terug dus. Officieel heette hij Abraham Joseph Swalff en hij was marktkoopman en jiddisch schrijver.

Om kwart over 7 begon ik een bureau in elkaar te knutselen. Zoals alle ikea-meubelen ging het natuurlijk goed. Boven en onderbouw apart vervoerd naar Steenbergen en daar aan elkaar gemonteerd. Oude rotzooi mee terug genomen (prikbord dat nog zwaarder leek dan het hele bureau en dat woog samen toch al zo'n 38 kilo) en in de container afgevoerd. Even "normaal" gewerkt en toen naar de osteopaat. Ik zat vast. Helemaal. Soms heb ik wel medelijden met haar als ze mij weer los moet zien te krijgen.

Op de heenweg zag ik al een file staan vanaf de afslag Kloetinge/'s Gravenpolder dus besloot ik "binnendoor" terug te rijden. Via Kattendijke, waar ik even stil moest staan voor een vrachtwagen die aan het lossen was (en omdat het nog wel even zou duren heb ik op het terras van het café maar even wat genuttigd terwijl na mij nog een tractor stil kwam te staan) naar Wemeldinge langs de kust. Mooi!! Hiernaast een foto vanaf de Kattendijksedijk genomen.

Toen bleek de rest van de natuurroute afgezet te zijn (is er ook een plek in Nederland waar níet aan de weg gewerkt wordt?) dus moest ik een omleiding volgen naar Yerseke. Op de splitsing staat een klein stalletje met prachtige potjes aardbeienjam, verse aardbeien, krielaardappeltjes en superaardappelen. En een potje voor het geld. Kan hier dus nog. Heerlijk om te zien! Het was dat ik geen kleingeld bij me had maar die aardbeien had ik eigenlijk wel trek in. Wil ik net weer vertrekken, stopt er een auto naast me die de weg wil vragen. Blijkt Tonny (oud-collega) met haar man vanwege dezelfde file maar dan aan de andere kant (de kijkers dus) ook binnendoor gegaan te zijn. Wel grappig. De radio vertelt net voor Yerseke dat de file zowat is opgelost dus neem ik het laatste stuk toch maar weer de snelweg. En thuis aangekomen val ik bijna meteen in slaap. En nu ga ik De Chinees verder lezen.

Geen opmerkingen: