9 mei - europadag, zo'n dag die niemand iets zegt

Sommige dagen gaan gewoon veel te snel voorbij. Of er is gewoon veel te veel te doen. Zou ook kunnen. Eerst een afspraak in Halsteren bij mamaloe, de buitenschoolse kinderopvang die straks bij ons boven in de bieb komt. Er moest nog wel van alles geregeld worden. Sleutel, alarmcode... wel zo handig. Dan even langs de bakker (het jaarlijkse vlijtig liesje weer gekregen), terug op de bieb bleken de collega's dat ook al gedaan te hebben... nou lust ik veel, maar zó veel?


En dan 's middags een proefles vacu-step. Ik was echt superbenieuwd of ik dat ging volhouden. Je krijgt een of ander rubber korset om dat alles vanaf buik tot tenen afsluit van de buitenwereld. Dat wordt dan vacuüm gezogen. En ondertussen sta je te steppen. Nou heb ik dat héél vroeger wel eens gedaan, maar dan op zo'n stepper waar je zelf het tempo kunt bepalen. En ondertussen is de conditie tot ver beneden het nulpunt gekomen dus dat vond ik best wel eng. Maar er werd me al verteld dat als je geen conditie hebt het niet erg is als je de eerste keer geen half uur volhoudt. En na een kwartier lag ik dan ook echt even op apegapen. Dan wil ik dus nog wel door, maar ik weet dat ik ook nog naar huis moet fietsen. En dus... ben ik eens keertje héél verstandig geweest en ben toen toch maar gestopt. En wat zeggen m'n knieën en heupen morgen? Als die zich goed hebben gehouden wil ik de volle mep gaan doen: 20x achter elkaar. En dan zouden er dus wat centimetertjes vanaf moeten zijn... dat zou toch wel echt leuk zijn.
's Avonds hebben Fiona en ik nog het kramenplan van de boekenmarkt doorgenomen. Wie komt waar? en o ja, die wil op dezelfde plek, en waarom staat die niet meer daar? en oeps, zijn we Nic vergeten? nee toch niet, pfffttt. Er komt dit jaar een héle mooie boekenkraam bij. En daar wilden we ook de ruimte voor hebben. En met een beetje geluk is ons dat gelukt!
In Ierland schijnt de zon minder hard dan hier (het was geloof ik gewoon geen mooie dag). De telefoon is met alle mogelijke tegenslagen dan tóch weer opgeladen, er stond nog welgeteld één cent op! Vinnik toch wel knap...

Geen opmerkingen: