11 mei - 1e dag van de IJsheiligen

En dan is het dus zo'n 25C. Ach. Toch heb ik wel zin in een dagje sneeuw. Jammer dat ik geen ijsjes meer in huis heb. Wat doe je op zo'n onverwachte geheel vrije dag? Te beginnen véél te kort slapen. Gevolgd door vuilniszakken en lege flessen naar de desbetreffende containers brengen. Al het strijkgoed naar boven brengen (dan kijk ik er niet de hele tijd tegenaan en ik strijk wel waar ik zin in heb). Dan nog cd's en dvd's reorganiseren en catalogiseren. Ondertussen klinkt o.a. Hans Dorrestijn héél opwekkend door de kamer: "grote god wat ben je lelijk, daaraan raak je nooit gewend, je kunt van binnen nog zo mooi zijn ... de mensen zien de buitenkant". En Spijkerman met het oude cabaret Dubbel en Dwars. Ook lekker tegendraads.

Na Flikken ga ik meteen proberen te slapen. Tenslotte loopt morgen de wekker om 5 uur af. Het lijkt me tenminste wel verstandig om de wekker te zetten. Ik weet wel dat ik bijna dagelijks rond die tijd wakker ben. Maar dat risico loop ik toch liever niet!

Geen opmerkingen: