29 mei - mount everestdag

Ik denk niet dat ik die ooit zal gaan beklimmen... Maar wat gebeurde er nou op 26, 27 en 28 mei? Om te beginnen wilde ik op 26 mei vol goede moed een nieuwe dag beschrijven. Dus startte ik mijn pc. En die herstartte... en herstartte... en... met andere woorden: gecrasht. Buiten het feit dat ik natuurlijk baalde als een stekker (al weet ik niet hoe die dingen kunnen balen) dacht ik nog even ach, dat los ik allemaal wel weer op als ik weer wat meer tijd heb. Ik ga ondertussen wel even op de laptop verder schrijven. Tja, dat was dus op het verkeerde paard gewed. Letterlijk alle pech die ik me maar kon bedenken. Ook de laptop was gecrasht. En dan wordt het toch wat lastiger. Eerst in de veilige modus nog wel alle data weten te redden (hoezo regelmatige backups?) en toen begonnen de eerste afkickverschijnselen zich al te vertonen. Even dit opzoeken. O nee, kan niet. Dan maar een kop thee. O, even kijken hoe laat die treinen gaan. Ch!ps, maar gelukkig kan ik dat ook op mijn mobiel.

Op 27 mei - de dag van de gehandicaptenzorg - volg ik het tweede deel van de training timemanagement. En op de terugweg krijg ik bij een chinese winkel zoveel chinese kranten mee als ik maar wil. Wat rustig zonder pc....

Op 28 mei - nationale straatspeeldag - maken we chinese varkentjes met behulp van de meegebrachte kranten. Ze zien er leuk uit!! 's Avonds een bijeenkomst over maatschappelijke stages. Het is opgelegd door de regering, de gemeente heeft ook een rol, de scholen moeten ook wat en ze hebben de organisaties nodig om hun leerlingen te kunnen plaatsen. Maar het geheel is nog zeer onduidelijk. Wat wel heel duidelijk is: leerlingen zijn verplicht 72 uur een maatschappelijke stage te volgen anders krijgen ze gewoon hun diploma niet. Tja. Soort vervangende dienstplicht onder schooltijd?

En vandaag is het op en neer naar Steenbergen geweest. Eén afdeling verhuist daar naartoe en dat brengt wat verhuisperikelen met zich mee. Btw, nog geen pc of laptop thuis :-(
En vanavond naar Christy Moore!! In 013. Ik ga bijna op weg...

Geen opmerkingen: