12 mei - elfstedenrijwieltocht én boekenhof!

Om 5:05 loopt de wekker af. Om 5:10 nog 'n keer. Of werd ik nou toch van die herrie buiten wakker? De roparun trekt door de stad en dat gaat met flink wat aanmoediging gepaard. Zowel in woord als muzikaal. Na een goede warme douche kan er begonnen worden aan de dag. Om 5:45 maak ik de poorten van het Markiezenhof open. De "leutige krabben" zingen mij (of toch die roparunners?) tegemoet. Om 6 uur precies rijdt de wagen met de kramen de poorten binnen. Eén uur en een kwartier later staan alle kramen op hun plek. De eerste standhouders zijn dan al gearriveerd en pakken hun boeltje al uit. Tegen 9 uur is bijna iedereen aanwezig. Mevrouw B. is vorig jaar ook niet komen opdagen en daarom heb ik haar ingedeeld op de kraam voor de bieb. Stel dat ze ook nu niet komt... en inderdaad! Dus vullen wij de kraam met mooie en iets minder mooie boeken van klanten die ze (per ongeluk?) bij ons hebben ingeleverd en deze nooit meer hebben afgehaald. Zelfs enkele standhouders willen gráág enkele van onze boeken kopen. De kelder ligt vol met afgeschreven boeken. Fiona en Pascale delen daar de lakens uit. Rita en ik runnen buiten de boel. En drinken ondertussen véél water. Want het is warm. Om niet te zeggen heet. Gelukkig waait er af en toe een klein briesje. De standhouders reageren eigenlijk allemaal leuk. Het is gezellig. Helaas niet al te druk (behalve in de kelder dan...). 's Middags komt 't Meziekske de boel nog een beetje opvrolijken. Na afloop hebben we de fles Chardonnay soldaat gemaakt, met daarbij nootjes, tomaat met geitenkaas en olijven. Ik moet wachten tot iedereen weg is want de poorten moeten gesloten worden. We sluiten alvast het plein van het Markiezenhof zelf. Oeps, daar staan dus nog 2 fietsen. Tja, die kunnen ze dus morgen ophalen, ze staan er veilig... Op dit moment is "Kees Kist" nog zijn muur aan het afbreken. Hij tuut als hij langsrijdt. Dan kan ik ook ons plein afsluiten. Helemaal op, maar het was wél een leuke dag!!





En om 19:40 zwaait en tuut Kees en ga ik de dag afsluiten!!

Geen opmerkingen: