20 mei - Annie M.G. Schmidt-dag

Pas bij het opstaan besluit ik met de trein naar Rotterdam te gaan. Om 7:52 vertrekt de stoptrein die om 9 uur zal aankomen. Dames en heren u bevindt zich in de stoptrein naar Den Haag Centraal en voor uw gemak stoppen we op ieder tussenliggend station. Nooit geweten dat er zóveel stations waren! In 7bergen ligt een witte geit met prachtige sik te genieten van het zonnetje. De zon schijnt prachtig op het Hollands Diep. Veel zwanen in het water. In Rotterdam loop ik naar het WTC. Onderweg hoor ik vreemde geluiden. Die schrijf ik eerst aan de tram toe. Maar dat is het toch niet want ook als er geen tram in de buurt is hoor je het geluid. Dan zie ik mensen omhoog kijken. En al gauw heb ook ik mijn fototoestel tevoorschijn gehaald. Een indiaan(pop) op een vogelnest. En hoog!! Knap gemaakt.


De hele dag getraind op timemanagement. Zowel verrassende als bekendere feiten opgestoken. Ik heb het verkeerde beroep. Met mijn profiel komen cijfertjes nou niet bepaald goed uit. En dat is toch wel een groot onderdeel van het werk. Volgens de trainer gaat er dan veel tijd in zitten. Volgens mij heeft het meer met aanleg te maken dan met hoe ik in elkaar steek. Maar ik ben wijs (!) en houd mijn mond.
Ik had ook de stoptrein terug kunnen nemen maar verkoos toch maar even te wachten op de intercity. Overstappen in Roosendaal had ik geen zin in. En ben heerlijk in slaap gevallen met de zon op de ruiten... de conducteur kwam juist op tijd.

Geen opmerkingen: