14 mei - Vestaalse maagden werpen 27 biezenpoppen in Tiber

Jeetje wie waren die Vestaalse maagden eigenlijk? Hier kun je er meer over lezen. Weet nou niet of ik dit wel een leuke job zou vinden.
Vanmorgen heb ik zowaar mijn hele bureau leeggeruimd gekregen. Nou ja, zo goed als. Nu de rest van de kamer nog ;-) "heb ik eindelijk mijn kamer opgeruimd is mijn leven een puinhoop" aldus Loesje. Daarom ruim ik mijn kamer nooit helemaal op.
Vanmiddag vol goede moed naar de workshop voor kids gegaan. Welgeteld één meisje en haar moeder vroeg hoe lang die workshop dan zou duren. Toch zeker wel een uurtje. O, dat kan dan niet want je vader moet om kwart voor 3 werken. (Dus dan mag jij niet iets leuks gaan doen?) In plaats daarvan heb ik een workshop meubels in elkaar zetten gevolgd bij mamaloe. Tekeningen lezen is niet het allermakkelijkste bleek maar weer eens! Ik vind zelf de tekeningen van Ikea zeer duidelijk. Als er ergens een schroefgat zit dan staat die er ook. Maar dan moet je er ook wel voor zorgen dat je alles stipt volgt. Na 4 stoelen en wat andere aanwijzingen ben ik zelf maar naar Ikea gereden. Smørgasbrød waarbij ze het brød mochten houden (die garnalen zijn gewoon té lekker om aan mij voorbij te laten gaan). Netjes allerlei dingen voor de bieb bekeken en toen toch maar groene gordijnstof voor de kamer gekocht. Het middelste raam is al klaar. De rest volgt asap. Foto ook... Dacht dat de gordijnringen met gemak over mijn gordijnstangen zouden gaan. Helaas. Maar dat heeft dan ook weer als voordeel dat ze niet zomaar alle kanten op kunnen schuiven. Met een tang buig ik ze nét ver genoeg open. Staat wel leuk. Zoveelste kleur groen in de kamer... Misschien ga ik ze ook wel boven voor de ramen hangen...

Geen opmerkingen: