10 mei - Europese dag van de Beroerte

Het leven is zo beroerd nog niet... Vogels fluiten in de morgen alsof hun leven ervan afhangt. De rododendron komt in bloei en laat me iedere dag genieten. De laurier groeit. De telefoon heeft honger en maakt mij om 9 uur wakker. Opstarten vandaag wil niet zo erg. Maar die oud-papiercontainer staat er maar tot 12 uur dus ik zal toch wel even wat moeten gaan doen. Meteen maar even de broodjes opgehaald voor maandag. Straks nog lekker beleg halen. Gelukkig wordt al het oud papier voor mij uit de auto gehaald. De container is barstens vol! 's Middags nog even (samen met Fiona en de hulp van Jan bij het versjouwen van de kratten) de kelder nagekeken, de laatste kratten met boeken uitgepakt, dvd's in het rek, gordijnen afgehaald, superlekkere bonbons gegeten (sorry, inderdaad allemaal op, eventuele gevolgen merk ik vanavond wel, dankjewel Fiona, ze waren heerlijk...). De naamkaartjes voor de kramen gemaakt. En toen had ik het wel gehad. Thuis even de foto's van Barbra's huwelijk op extranet gezet. Dan op de fiets naar appie. Die fietstas is toch echt kleiner dan het aantal boodschappen wat ik erin wil vervoeren... Dus die kringloopwinkel kan ik ook wel vergeten nu. Ach, ik heb eigenlijk genoeg in huis om leuke dingen te kunnen maken... Aan beide kanten van het stuur hangt een flinterdunne appietas die ieder moment kunnen scheuren. Dan liggen er enkele pizza's (met geitenkaas en gedroogde tomaat) en verse vleeswaren -verpakt- op de grond. Maar gelukkig krijg ik alles heelhuids thuis. Het is warm, de zon te fel. Maar appie is niet meer open als de zon onder is. En Canvas heeft een thrilleravond. Rebus gevolgd door Wire in the Blood en dan ook nog een film. Maar die laatste ga ik toch maar niet kijken...

Geen opmerkingen: