8 mei - Belgen zijn bevrijd (en begonnen toen aan de taalstrijd?)

Zo. Vandaag ga ik opruimen. En dan bedoel ik ook echt opruimen. Zaterdag wordt er weer oud papier opgehaald bij de school in Halsteren dus er kan flink wat mee. Eigenlijk is zo'n dag thuis helemaal niks waard. Die telefoon gaat op de stomste momenten. En omdat ik niet continu een leesbril op heb weet ik dus niet wie er belt. Wij willen u graag informatie opsturen over uitvaarten. Wilde nog vragen of ze een bootuitstapje bedoelde maar het mens had geen gevoel voor humor (zo klonk ze tenminste). Zei dus netjes dat ik niet geïnteresseerd was. Had ze geen boodschap aan. Dus heb ik maar verteld dat ik niks opgestuurd wilde krijgen want dat ik al genoeg oud papier verzameld had om een kist van te maken met papier-maché en dat ik na m'n dood toch naar de universiteit ging. Toen was ze héél even stil. Dag. Dat was dat. Mevrouw, wie is uw leverancier van gas en elektra? Nou, mijn elektriciteit komt van Windenergie en zonnepanelen. (die hoofdletter van de leverancier kon hij niet horen denk ik). Ja maar van wie krijgt u de facturen? Nog steeds héél braaf: van Greenchoice. Mevrouw, weet u dan wel dat wij van Eneco (als ik het goed onthouden heb) véél goedkoper zijn? Hoeveel betaalt u maandelijks aan gas? 0,-. Dat kan niet. O nee? Dat kan wel! O, u hééft geen gas? Slim jochie. Maar meneer stop maar met uw verkooppraatje want ik stap toch niet over! Maar dan gooit u maandelijks dus zo maar ettelijke euro's weg! Ja meneer, en dat doe ik met plezier want dan weet ik tenminste zeker dat ik schone energie van windmolenparken ondersteun. Dag meneer en niet meer bellen! Met wie spreek ik? Hoe kan dat? Nou, gewoon omdat u mijn nummer gedraaid heeft en ik toevallig ook nog de telefoon opneem. Ik weet nu zeker dat ik morgen gewoon weer ga werken!!



's Middags kwam Jaki nog even langs. Was ik natuurlijk weer vergeten. Lekker soep gegeten, bijgekletst en verjaarspartijtje voor Moíra afgesproken.

Geen opmerkingen: