Wie gaat er mee aan 't werk?

Wie gaat er mee aan 't werk?
Wie gaat er mee aan 't werk?
Wie gaat er mee aan 't werk?
W'hebben een scherpe zeis
En daar gaan wij mee snijden
En daar gaan wij mee snijden
En daar gaan wij mee snijden
W'hebben een scherpe zeis!

Ik werk in de groeve
In Zwartberg in de mijn
Het is niet te gloven
Wat mijn verdiensten zijn
'k heb voor een brood nog 7 frank te weinig
'k heb voor een brood nog 7 frank te weinig
Ik kan u niet vertellen
Wat zweet dat ik er verloor
M'n hart is van ellende
Gespleten half door
M'n ziel is weg, ze gaat haar eigen gang
M'n ziel is weg, ze gaat haar eigen gang
Vervloekt dat was de dag waarop ik mij begaf
Naar dat onmenselijk oord
Maar nu heb ik mijn straf
Ter ere van 't profijt ben ik gebroken
Ter ere van 't profijt ben ik gebroken

En 700 kettingen van zuiver goud
hebben ons levenslijn aaneen gebonden
Ze zijn zo vast geknoopt
die kettingen van goud
dat geen van ons getwee kan losgeraken
Zo sterk is de knoop
die knoop van zuiver goud
dat enkel nog de dood hem los kan maken



Hoezo rustig dagje? Ben er alleen even uitgeweest om de flyers voor morgen op te halen. Verder heb ik me vooral muzikaal en lezend bezig gehouden.

Geen opmerkingen: