Vrijmarkt

Gossie, er waren koninginnedagen dat ik om half 4 naast m'n bed stond om maar zo snel mogelijk met m'n spullen de stad in te komen. Nu bouwen ze de dag ervoor al vanaf een uur of 12 op, misschien zelfs nog wel vroeger. Zou niet moeten mogen (mag geloof ik ook niet, maar ze doen er toch niks tegen). En ik weet nu niet of ik medelijden of leedvermaak heb... het goot, het onweerde, het stormde zelfs af en toe.


De trein tot Roosendaal zit stampvol. Daarna is het heerlijk rustig. De jongen in de koffer schiet zo aardig op. Precies op de afgesproken tijd rijden we station Maastricht binnen. I wacht al met de fiets (mét fietstassen) in de hand. Handig voor de spulletjes die -ondanks dat we "niets" zullen kopen, toch?- de verleiding toch niet konden weerstaan. We kopen 10 likeurglaasjes voor één euro, oké ze zijn niet allemaal gelijk, nou en? Des te leuker! En we zijn allebei ook weer borden rijker. Het hele park zit vol met vrijmarkters. Echt heel erg gezellig! Na een heerlijke lunch kunnen we er weer tegenaan en wordt de rest van de kraampjes (of hoe je die dekens op de grond ook wilt noemen) afgestruind. Die gloednieuwe schoenen voor één euro kun je toch niet laten liggen? En dat handbeschilderde bord voor 20 cent?!! Uiteindelijk kopen we ook nog allebei een krukje. Achteraf blijken daar nog wel enkele moeren aan te ontbreken maar we vinden ze nog steeds leuk. En handig (inklapbaar). En dat stoeltje is vást design. Zijn we allebei van overtuigd. Met wasbenzine krijg ik de stickerresten er wel af.
Muzikaal gezien was de vrijmarkt ook een groot succes. Niet alleen van de officieel optredende groepen maar zeker ook van de kids!




Op de terugweg heeft de trein vanuit Heerlen vertraging zodat ik de aansluiting naar Tilburg mis. Tot aan Eindhoven was de trein nog heerlijk rustig. In E'hoven zelf is het een grote puinhoop. Ik denk dan nog dat de treinen overvol komen te zitten.

Niets is minder waar, maar dat weet ik dan nog niet... Ik lees heerlijk verder en heb nog een rustig plekje, zelfs tot aan Roosendaal. Daar krijgen we bar weinig tijd om over te stappen. Dat wordt snellopen van perron 1 naar perron 4b. Deze trein zit pas echt vol! Gelukkig weet ik nog een muurstoeltje te bemachtigen. Het is zó vol dat ik niet eens een foto kan maken. We wachten ook nog even op de trein uit Amsterdam. Aardig, maar het had van ons, aanwezige treinreizigers, niet gehoeven. Hoe willen ze die lui er ook nog bijproppen? Er is geen millimeter ruimte meer over. En met meer dan een kwartier vertraging vertrekken we dan toch. Zo kom ik uiteindelijk om half 1 thuis... Maar het was een geslaagde dag!!!

Geen opmerkingen: