Taxatiedag in Dinteloord

Van een collega hoorde ik dat de cultuurhistorische vereniging van Dinteloord een taxatiedag organiseerde en je mocht 3 dingen laten taxeren. Nu wilde ik altijd al eens weten wat de beelden en de schilderijen (ingekleurde foto's) waard waren. En A wilde wel eens weten wat het ballonnenschilderij nu waard was. Dus combineerde ik even werk en plezier en reed vandaag naar Dinteloord. Het werken was snel gedaan, het wachten op de taxatie duurde iets langer. Het was gezellig druk! Mensen kwamen overal vandaan. Leuk om te zien hoe anderen op "mijn" stukken reageren. Net als ik vinden ze zowel het beeld als het schilderij mooi. Wel geinig om dan te ontdekken dat de beelden gewoon "toeristentroep" zijn, ook al komen ze dan uit 1930 of daaromtrent (hoe ze dat dan weer konden vaststellen weet ik ook niet) en dat de foto in lijst in de categorie "kitsch" thuis hoort en ook in de dertiger jaren is gemaakt (wat overigens ook klopt).
En dan het ballonnenschilderij. Ik heb het in het oude guldentijdperk gekocht als verjaarscadeau voor A. Ballonnen in plaats van bloemen ;-) De taxateurs keken en keken nog maar eens. U weet waarschijnlijk wel wie dit geschilderd heeft? Inderdaad, Anton Pieck. Ik ben zeer tevreden met de getaxeerde waarde!

Lieke en Yentl hebben afgelopen week een penning gevonden in Willemstad. En die kwamen ze nu laten taxeren. SBS6 kwam opnamen maken. Trotse meiden! En daar hadden ze alle reden toe. Stel ze zouden de munt (laten) veilen dan hebben ze een leuk zakcentje gevonden. Het blijkt een geuzenpenning te zijn. Hartstikke leuk zoals de taxateurs alles uitlegden.

Geen opmerkingen: