Museumplein

Bezuinigen, daar zijn de overheden goed in. Lokaal, provinciaal, landelijk. Studenten gaan er vast flink op achteruit. Enkele voorgestelde maatregelen vind ik nog niet eens zo slecht. Waarom geen lening? Een aantal politieke partijen heeft plannen om de basisbeurs te vervangen door een sociaal leenstelsel. Studenten zouden via dat stelsel onder soepele voorwaarden geld kunnen lenen om hun studie te betalen. Studentenorganisaties zijn bang dat studeren voor veel jongeren met een kleine beurs onbetaalbaar wordt. Het reizen voor studenten wordt aan banden gelegd, althans dat is een voorstel. Is het een slecht voorstel? Geen idee. Dat de kwaliteit van het onderwijs achteruit gaat is wel een groot probleem. Als ik soms rapporten zie krijg ik gewoon kippenvel van de spelfouten. Goed onderwijs is noodzakelijk voor onze kenniseconomie. De studenten vullen vandaag het Museumplein om nog iets te redden van de plannen. Om hun stem te laten horen. Begin deze maand rekenden de organisatoren nog op een vol Museumplein. Die opkomst bleek te optimistisch ingeschat, toch waren er nog enkele duizenden naar het plein afgereisd.

De tandarts had een fax gestuurd. Naar het telefoonnummer dat al zeker 15 jaar niet meer in gebruik is... gelukkig had hij toch nog even tijd. Volgende week vrijdag hoor ik meer over de mogelijkheden. Er is boven bijna geen kaak, daarom is een klikgebit misschien wel wat lastig te implanteren. Jammer dat ik verder weinig tijd had, met dit weer had ik graag even door de Biesbosch gelopen.

Geen opmerkingen: