Afwas-wandeling

Afwassen en wandelen tegelijk? De route is van Blarinckhorst via Nijkerk naar Hell. Er blijken verschrikkelijk weinig mogelijkheden tot stops tussendoor te zijn. Als er al gelegenheden zouden zijn, zijn deze gesloten omdat het zondag is... Overigens staat AFWAS voor "Algemene Federatie van Wandelaars uit het Autisme Spectrum", en is eigenlijk begonnen als een woordgrapje, maar is, met een goed gevoel voor humor, door de leden als officiële naam geaccepteerd (bron: afwas zelf).

Tussen het opruimen worden er beelden gemaakt (of was het nu andersom?). Toch kan ik me iedere keer weer verbazen over de troep die ik toch echt ooit zo nodig moest bewaren! Maar of daar nu ook lege cassettebanddoosjes bij horen?

A heeft een kabouter gekocht. Lekker makkelijk om hem nu de schuld te geven, hij is er toch even een paar maanden niet. Oké, eerlijk dan. Ik had een kabouter gezien bij de Action. Voor € 1,49 fluit die als je langs loopt. En A was zo vriendelijk die kabouter te adopteren. Maar die kabouter heeft dus een probleem. Hij weet niet altijd wanneer er iemand langs loopt. Nu vind ik dat niet zo erg. Het is dat andere probleem... die kabouter is bang in het donker! Zo gauw de zon onder is gaat hij fluiten, fluiten en nog eens fluiten. Ik heb natuurlijk wel al gecontroleerd of er een muis of ander onverklaarbaar wezen langs zou kunnen lopen. Maar zelfs als ik op een meter afstand ga staan fluit hij rustig door. Het helpt ook al niet als ik tegen hem praat (wie weet voelt hij zich dan niet zo eenzaam?). Nu maar hopen dat de buren niet in de gaten krijgen dat hij in onze tuin woont. Of dat de batterijen snel leeg zijn.

Geen opmerkingen: