Lauwerszee of -meer

De Lauwerszee is ontstaan tijdens de watersnood van 1280. In 1969 werd hij definitief afgesloten. En dan wordt een zee zo maar een meer. Een 13 kilometer lange afsluitdijk zorgde ervoor dat het water brak is geworden. De natuur veranderde. Volop nieuwe fauna en flora in het gebied. Het Lauwersmeer is nu een nationaal park. Als ik de foto's van dit gebied bekijk op internet wordt het hoog tijd dat ik zelf eens een kijkje ga nemen!

Veel te vroeg wakker geworden. Ach, dan heb je toch ook lekker veel tijd op zo'n dag?!! Ik begin aardig op te schieten met wat beelden. Maar die superlichte soepele boetseerklei is dus gewoon troep. Jammer want nu moet ik wachten tot dinsdag voor ik nieuwe klei kan kopen. 's Middags voorbereidingen voor het Boekenhof van morgen. Om 4 uur stipt worden de kramen binnengereden. Een uurtje later staat alles op z'n plek.

Geen opmerkingen: