Frans Halsmuseum

Tja, ik houd niet eens echt van Frans Hals. Vind hem te netjes. Maar het museum is 97 jaar geleden geopend. En nu kan ik natuurlijk wel nog 3 jaar wachten en het 100-jarig bestaan memoreren maar dat verandert niets aan het feit dat ik het gewoon geen mooie schilderijen vind. En als ik gauw even een inkijkje neem is alleen de Pekelharing van Judith Jansdr Leyster (Haarlem 1609 - Heemstede 1660) een beetje aangenaam. Maar eigenlijk ook niet echt mijn smaak.

Ik geniet wél flink na van Omnia. Het concert (wat ik al eerder had mogen zien in Middelburg) was weer grandioos. En ik had mezelf beloofd dat ik cd's mocht kopen, dus geniet ik nu dubbel en dwars na van de World of Omnia met een juttertje als ondersteuning en/of afzakkertje. Wat trouwens wel leuk is: het eerste concert is niet gelijk aan het laatste (vanavond was de laatste van de theatershow). En zo is ook de cd niet gelijk aan het optreden. Maar wel super genieten!!

Geen opmerkingen: