tax-day


Op zaterdagmorgen zo vroeg je bed uit... om half 9 stap ik op de fiets met de laptop achterop. Deze dag worden er belastingbiljetten ingevuld. De eersten zitten al te wachten als ik aankom.
Het eerste formulier is een makkie. Niets eenvoudiger dan gewoon wat cijfertjes invullen en klaar. Tijd voor een ontbijt tussendoor. Iemand met 19 jaaropgaven... weer eens wat anders! De echte uitzoekdingen blijven toch het leukste. En als je dan enkele "makkies" tussendoor hebt moet je niet vergeten toch steeds alert te zijn op de superspaarders. Mensen ga toch leven en geef je geld lekker uit. Wat heb je aan een miljoentje als je het alleen maar op de bank laat staan? Ga reizen! Ga genieten! Het zijn meestal wel enorme zuurpruimen die overal commentaar op weten te leveren...
Maar gelukkig zitten er ook hele leuke mensen tussen.
's Middags fiets ik een stukje langs de Zoom. En haal ik m'n lappie weer terug. Sorry, ik was echt te lui om zelf die ramen weer te installeren. Er staan hazelaartakken op tafel. Even wortel laten schieten zodat ik ze weer in de tuin kan planten...
Sinds vanmiddag heb ik een bookseat!

Geschikt voor iedereen dus... Hij kan ook perfect overweg met dikke boeken zoals Hypnose (Lars Kepler). Ik pak mijn toestel om een foto te schieten. A was nog in de kamer en dan krijg je dus dit effect:

Ik ga genieten van het nieuwe lezen!!

Geen opmerkingen: