St.Piran's Day

St Piran's Day begon als een van de vele vakantiedagen van de tinmijnwerkers in Cornwall. Er wordt vooral veel gedronken en gegeten tijdens 'Perrantide'. Zo 'drunk as a perraner' is een aardige omschrijving voor de kroeglopers. Sinds 2006 is deze dag een officiële feestdag in Cornwall, dankzij MP Dan Rogerson. Hier staat zo'n dag leuk beschreven. Zoals veel authentieke volkeren houden ook de Cornish van tradities: traditionele klederdracht, traditionele dansen, traditionele feesten.

In een vrolijk zonnetje boodschappen doen is niet verkeerd. Maar zonder auto gaat dat niet zo makkelijk. Die bleek ondertussen zelfstandig (?) op pad te zijn dus moest ik nog even wachten. Er past gelukkig héél veel in onze auto! En terwijl ik dit opschrijf herinner ik me de boodschappen die er nog in liggen. Niet alles was voor de bieb. En omdat ik wel trek heb in een Juttertje ga ik even nog een stukje lopen.

Geen opmerkingen: