County Meath

Inderdaad, even geen dagelijkse updates. Woensdag ben ik even naar mijn tweede thuis gevlogen. Het vliegtuig had een half uur vertraging en toen was Hertz al gesloten. Dan loop je toch gewoon even naar je auto?! Donderdag ben ik met een van mijn favoriete bezigheden begonnen: shoppen. Alle gangen van de Tesco zijn weer afgestruind. Ik heb er weer een aantal boeken, tijdschriften voor A en wat kleding aan overgehouden. Vanuit Maynooth naar Kilcock gereden. En verder iedere afslag naar links of rechts genomen waar géén wegwijzer stond. Zo kwam ik dan toch in Enfield, Longwood, Moneymore, Agher en Rathmolyon. Niet per se in deze volgorde en ook niet per se slechts één keer in dezelfde plaats. Tenslotte gaan wegen ook wel eens rond terwijl je dat zelf niet verzonnen zou hebben. Het was prachtig weer, koud maar wel zonnig. Lammetjes in de wei. En ik denk dat de bomen magische krachten hebben. Ik geniet iedere keer weer zogauw ik midden in de middle of nowhere ben aangekomen. Op de een of andere manier vind ik ook steeds weer aparte begraafplaatsen. Hier een die oud en nieuw combineert. Zou ik ooit begraven moeten worden (wat niet zo is) dan graag op zo'n magische plek als deze. Temidden van de sneeuwklokjes.


Geen opmerkingen: