Dag van de Cultuur in Micronesia

Micronesia. Dat spreekt tot de verbeelding... Zoiets als Alagaesia, maar daarvan weet ik zeker dat het een verzonnen land is. In de Grote Oceaan liggen een hoofdeiland (zou dat dan extra groot zijn?) en 162 zeer kleine eilandjes en atollen die tesamen de Federale Staten van Micronesia vormen. Ik wil er wel naartoe. Oei, het is wel tropisch, gemiddeld 25-30°C en veel regen. Er zijn wel 6! vliegvelden, waarvan 4 internationaal. En er is cultuur. Anders zouden ze toch geen Dag van de Cultuur organiseren?
Papoea-Nieuw-Guinea ligt ten zuiden van de eilandengroep. Wil ik ook nog wel eens bezoeken. Kan in één vakantie. Hoe oud werd ik ook al weer? 91 geloof ik...

Dit was grotendeels een vrije dag. En nu zijn dan eindelijk de tafels in de huiskamer weer zichtbaar. Nou ja, grotendeels dan. Vanavond de laatste belastingbiljetten ingevuld. Nu wil ik echt niet meer (dit jaar).

Geen opmerkingen: